Wprowadzamy jasne standardy obsługi Klienta
Standardy obsługi określają zasady kontaktu z Klientami, wyznaczają cel zmian organizacyjnych oraz szkoleń naszych pracowników. Określiliśmy je w wielu punktach kontaktu, jak infolinia, biura obsługi Klienta oraz w zakresie informowania o np. przerwach w dostawie ciepła.
Bardzo ważnym zadaniem była dla nas zmiana organizacyjna w 2014 roku, polegająca na przeniesieniu obsługi Klientów do jednej spółki – Enea Centrum, która pełni rolę centrum usług wspólnych. Co w ten sposób zyskuje nasz Klient? Dzięki takiemu rozwiązaniu mogliśmy wypracować nowy model procesów biznesowych i tym samym zapewnić lepszą obsługę Klienta. Możemy się pochwalić tym, że zmieniliśmy aż 20 procesów biznesowych, i to w tak ważnych obszarach, jak zawieranie umów czy bezpośrednia obsługa Klienta.
Inwestujemy w budowę i rozwój kanałów komunikacji
Inwestujemy w budowę i rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji oraz obsługi Klientów, takich jak e-BOK, e-Faktura, infolinia i e-Commerce. Wdrażamy również nowoczesny system bilingowy i systemem zarządzania relacjami z Klientami (CRM). W przypadku Klientów biznesowych dążymy do budowania długofalowych relacji, opartych na wzajemnym zaufaniu, indywidualnej obsłudze i profesjonalnemu doradztwu.
Wprowadzamy nowe usługi i ofertę
Wprowadziliśmy nowe produkty (np. energia z gwarancją ceny) i ułatwiliśmy wybór oferty poprzez nową stronę enea.pl. Rozwój oferty dotyczy całej drużyny Enea. Enea Logistyka postanowiła połączyć jakość oferowanych produktów z fachowym doradztwem dla Klienta, ponieważ nasi handlowcy to specjaliści z cennym doświadczeniem w branży. Dlatego nie tylko sprzedajemy energooszczędne rozwiązania, ale również edukujemy. Enea Pomiary zainwestowała w Laboratorium Pomiarowe, które rozszerza swoją działalność o usługę sprawdzania przekładników prądowych.
Zapewniamy jakość wyrobów i wysokie standardy eksploatacji
Warto pamiętać, że Grupa Enea to nie tylko usługi, ale bardzo silny trzon produkcji, dostarczanie energii elektrycznej, ciepła w sposób niezawodny, bezpieczny i przyjazny środowisku. By zapewnić wysoką jakość wytwarzania, inwestujemy w nowoczesne technologie i zwiększamy moce wytwórcze. Jednocześnie dbamy o zapewnienie wysokiej jakości standardów eksploatacji. Realizujemy projekty, o których można przeczytać w sekcji Inwestycje. Ważną rolę w utrzymaniu wysokiej jakości ma Zintegrowany System Zarządzania Jakością.
Dysponujemy liniami energetycznymi o długości ponad 133 610 km (wraz z przyłączami) oraz 36 877 stacjami elektroenergetycznymi (stan na dzień 31.12.2014 r.), które znajdują się na obszarze 58 213 km2. Obejmuje on sześć województw: wielkopolskie, zachodniopomorskie, kujawsko – pomorskie, lubuskie oraz niewielką części województwa dolnośląskiego oraz pomorskiego. Zapewnienie sprawnej działalności tak rozległej sieci wymaga od nas corocznie nakładów na inwestycje, naprawy sieci i modernizacje. Dzięki nim obniżyliśmy czas przerw w dostawie energii elektrycznej.
Wskaźniki czasów trwania przerw w dostarczaniu energii elektrycznej w latach 2013 i 2014
Wskaźnik | 2013 | 2014 | jednostka |
---|---|---|---|
Liczba odbiorców | 2.438.037 | 2.460.758 | [szt.] |
SAIDI dla przerw nieplanowych | 353,5 | 219,43 | [min.] |
SAIDI dla przerw nieplanowych z uwzględnieniem przerw katastrofalnych | 415,33 | 223,49 | [min.] |
SAIDI dla przerw planowych | 127,39 | 106,09 | [min.] |
SAIFI dla przerw nieplanowych | 4,18 | 3,21 | |
SAIFI dla przerw nieplanowych z uwzględnieniem przerw katastrofalnych | 4,21 | 3,21 | |
SAIFI dla przerw planowych | 0,51 | 0,47 | |
MAIFI | 2,31 | 1,93 |
Wyniki naszej pracy – ocena Klientów
Już na przełomie 2014/2015 roku przeprowadziliśmy badanie satysfakcji Klientów, by poznać rezultaty naszych działań. Badania objęły zarówno Klientów indywidualnych, jak i biznesowych, w sumie ponad trzy i pół tysiąca osób. Badanie zrealizowała niezależna agencja badawcza TNS Polska. Wynik, czyli wskaźnik satysfakcji Klienta - CSI (z jęz.ang. Customer Satisfaction Index) wynosi 68,57. Planujemy kontynuować badanie, by sprawdzać, czy robimy odpowiednie postępy.
Otrzymaliśmy również wyróżnienie Firma Przyjazna Klientowi. To program, który wymagał badania. Wzięło w nim udział 900 Klientów Enea. Indeks, jaki został nam przyznany to 87 proc. To wysoki wskaźnik, drugi w branży, co zaowocowało przyznaniem nam certyfikatu.