Niniejszy raport prezentuje wyniki społeczne, środowiskowe i ekonomiczne Grupy Enea za okres od 1 stycznia 2014 do 31 grudnia 2014 roku, a także krótkie podsumowanie działań CSR podejmowanych w pierwszej połowie 2015 roku. Raport obejmuje wszystkie spółki Grupy za wyjątkiem spółki Annacond Enterprises.
Jak często firma wydaje raport?
Enea publikuje raport co roku. Poprzedni raport społecznej odpowiedzialności za 2013 rok został wydany w 2014 roku.
W jaki sposób raport został przygotowany?
Raport został przygotowany w zgodzie z wytycznymi międzynarodowego standardu Global Reporting Initiative G4, na poziomie aplikacji CORE. Raport prezentuje istotne aspekty raportowania zrównoważonego rozwoju, czyli najważniejsze oddziaływania firmy na otoczenie. Zostały one określone w poprzednim procesie raportowania. W przygotowaniu raportu uczestniczą pracownicy ze wszystkich spółek. Proces raportowania koordynuje Menedżer CSR.
Tegoroczny raport nie zawiera innych znaczących zmian dotyczących zakresu, zasięgu lub metod pomiaru w stosunku do raportu za poprzedni rok ani korekt informacji zawartych w poprzednim raporcie.
Lista kluczowych aspektów raportowania Grupy Enea:
Zarówno interesariusze zewnętrzni Grupy Enea, jak i jej pracownicy najczęściej wskazywali na wysoki poziom istotności następujących dwóch aspektów:
- Bezpieczeństwo i zdrowie pracowników
- Jakość obsługi klientów.
Ponadto w wykazie kluczowych aspektów, które powinny zostać zaraportowane w pierwszej kolejności, ujęto dwanaście aspektów.
Interesariusze biorący udział w procesie rewizji aspektów nie zaproponowali uzupełnienia listy kluczowych aspektów o tematy dotąd na niej nieobecne.
Wykaz najbardziej istotnych aspektów zrównoważonego rozwoju Grupy Enea
Kluczowy aspekt lub temat | Oddziaływanie aspektu wewnątrz organizacji | Oddziaływanie aspektu na zewnątrz organizacji |
---|---|---|
Obszar środowiskowy | ||
Emisje dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych w kontekście wytwarzania i dystrybucji energii | Szczególnie dla spółek Segmentu Wytwarzanie | |
Zużycie energii i rozwiązania energooszczędne | W szczególności na klientów | |
Dbałość o zasoby wodne | ||
Odnawialne Źródła Energii (OZE) | W szczególności na dostawców, klientów i środowisko naturalne | |
Compliance – zgodność z regulacjami | ||
Obszar społeczny: zatrudnienie i godna praca | ||
Zatrudnienie – skala i warunki zatrudnienia | ||
Bezpieczeństwo i zdrowie pracowników | ||
Szkolenia i edukacja pracowników | W szczególności na klientów | |
Obszar społeczny: wpływ na społeczności | ||
Antykorupcyjne polityki i procedury | W szczególności na dostawców i klientów | |
Wpływ na społeczności lokalne i współpraca z nimi | W szczególności na społeczności lokalne obszaru funkcjonowania spółek | |
Wskaźniki społeczne: odpowiedzialność za produkt | ||
Ochrona prywatności i danych osobowych Klienta | W szczególności na spółki Segmentu Obrót i Segmentu Dystrybucja | W szczególności na klientów |
Jakość obsługi Klientów | W szczególności na spółki Segmentu Obrót i Segmentu Dystrybucja | W szczególności na klientów |
Kanały komunikacji z Klientami | W szczególności na klientów | |
Compliance – zgodność z regulacjami i przepisami | W szczególności na klientów i konkurencję |
Jak raport jest weryfikowany?
Raport weryfikowany jest wewnętrznie. Dane sprawdzane są przez pracowników firmy.